Back To school Book Tag

 Kolejny rok szkolny zbliża się do nas wielkimi krokami, więc postanowiłam z tej okazji przygotować dla was coś specjalnego. Jak widzicie, będzie to "Back To school Book Tag". Znalazłam w internecie naprawdę sporo wersji i dość trudno było mi wybrać jedną, ale w końcu mi się to udało. Ale dość już zbędnego przedłużania. Zaczynajmy!


1. Języki - ulubiony styl ( autora albo występujący w konkretnej książce) 

 Sporo jest autorów, których styl bardzo lubię, a jeszcze więcej znajdzie się książek. Ostatnio do gustu przypadł mi styl Leigh Bardugo, Anny Kańtoch i Cassandry Clare.

2. Matematyka - książka, która Cię frustrowała/ irytowała.

  Najbardziej chyba irytowała mnie "książka" Wszystko mogę zacząć od nowa. Kurs pozytywnego myślenia. Zazwyczaj unikam tego typu pozycji właśnie dlatego, że niesamowicie drażni mnie uszczęśliwianie ludzi na siłę. Ale skoro już dostałam ten tytuł w prezencie, to stwierdziłam, że dam takim poradnikom szansę. I to był mój błąd. Moja frustracja była tak wysoka, że miałam ochotę rzucić tą książką o ścianę. 

3. Przedmioty ścisłe - książka, która nakłoniła Cię do przemyśleń. 

   Zdecydowanie Małe życie Hanyi Yanagihary. To bardzo mocna i szokująca pozycja, która pokazuje jak wygląda życie z depresją. Do dzisiaj pamiętam jakie uczucia towarzyszyły mi podczas słuchania tej książki i jak mocno zastanawiałam się wtedy nad pewnymi sprawami. 

4. Nauki Społeczne - ulubiona książka z innej epoki lub do niej nawiązująca. 

  Cykl Diabelskie Maszyny od Cassandry Clare. Klimat Anglii za czasów królowej Wiktorii - awwww, uwielbiam!

5. Plastyka - ulubiona książka z obrazkami.

  Jest wiele pięknych książek z ilustracjami, ale tym razem postanowiłam wyróżnić dwie. A chodzi mi tu o Baśnie Andersena, ilustrowane przez Jana Marcina Szancera oraz Przewodnik terenowy po fantastycznym świecie wokół nas. Oba wydania mają przepiękną oprawę graficzną,  mogłabym przeglądać je godzinami. 

6. Zajęcia teatralne - książka, której chciałbyś/chciałabyś zobaczyć ekranizację. 

  Sporo jest takich i wybór jednej wcale nie jest prosty. Chętnie zobaczyłabym ekranizację trylogii Engelsfors (wiem, że pierwsza część ją otrzymała, ale chyba nie była ona wysokich lotów...), Diabelskim maszyn Czasu żniw. Bardzo miło by mi też było gdyby ktoś zainteresował się książkami Leigh Bardugo, ale to już marzenia. 

7. Muzyka - bohater, który myślisz (lub wiesz), że miał taki sam gust muzyczny jak Ty. 

  Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Myślę jednak, że Kate z Promyczka i ja raczej dogadałybyśmy się w tej kwestii. A nawet jeśli nie,to zawsze zostaje mi America z Rywalek. Uwielbiam dźwięk fortepianu <3

8. Lunch - jedzenie z książki, które chciałbyś/ chciałabyś spróbować. 

  W książkach fabularnych można znaleźć wiele apetycznych dań, ale chyba najchętniej skosztowałabym tych wszystkich, pysznych ciasteczek z Rywalek Kiery Cass. Na myśl o tej tarcie truskawkowej już zaczyna mi cieknąć ślinka...

9. Powrót do domu - książka (bądź autor), która/y działa na Ciebie relaksująco/ uspokajająco. 

 Kiera Cass. Ta autorka pisze przystępnym i przyjemnym stylem. Jej książki są bardzo ciepłe i urocze, a właśnie tego potrzeba ludziom po ciężkim dniu.
 Oprócz tego mogę też polecić książkę Love, rosie Cecylii Ahern. Też bardzo ciepła i zabawna opowieść, choć czasem zdarzają się tam też bardziej dramatyczne momenty. Jak dla mnie idealna pozycja na poprawienie nastroju. 

10. Extra credit - książka, którą polecił Ci znajomy i Ci się spodobała. 

  Rywalki Kiery Cass ( ten tak jest przepełniony Kierą xD ), Marsjanin, Posępna litość i Więzień labiryntu. Za polecenie mi tych książek serdecznie dziękuję. Gdyby nie moi znajomi to pewnie przeczytałabym je...na duuużo później. 


  To już koniec tego tagu . Zachęcam was na odpowiadanie na powyższe pytania w komentarzach pod postem. Wszystkim uczniom życzę natomiast powodzenia w nadchodzącym roku szkolnym. Damy radę!
 Na dzisiaj to tyle. Dziękuję za poświęconą mi uwagę i do zobaczenia w kolejnych postach! 

  

Komentarze